Amár korábban ismertté vált, a műszaki cikkekről jól ismert, energia-hatékonyságot jelző címke ez Európai Unió rendelete alapján 2012 novemberétől a gumiabroncsokon is kötelező feltüntetni. Az EU-s abroncscimke több okbol, értékes információkat tartalmaz. Ezek az energia-hatékonyságon túlmenően a gumiabroncs biztonsági és környezetvédelmi jellemzőivel kapcsolatban is tartalmaznak információkat. Az EU-s abroncscimke egyik célja az, hogy megkönnyítse a vásárlók döntését, három lényeges paraméterben. Pontosan az üzemanyag-megtakarítást, fékezést nedves úton, ill. külső gördülési zaj tekintetében. Mivel a gumiabroncsok minősítése a háztartási eszközökhöz hasonlóan, szabványosított módszerek alapján történik, jó összehasonlítási alapot nyújt a különböző gyártók gumiabroncsaihoz.
Ahogy korábban is, a cimkézés bevezetése után is alapvetően a gépkocsi használat módjához (város, autópálya), vezetési stílushoz célszerű gumiabroncsot választani. Mint feljebb írtuk, a cimkén feltüntetett adatok közül a nedves tapadás a legfontosabb. A fennmaradó két paraméter közül a jellemzően autópályán autózóknak a gördülési zajra, míg városi használatban inkább a gördülési ellenállásra érdemes fókuszálni. Ez utóbbinál célszerű figyelembe venni a tesztekben megtalálható futásteljesítményt is, ugyanis egy alacsony fogyasztású, de hamar elhasználódó gumiabronccsal nem nyerünk semmit. Sportos vezetési sílushoz (jellemzően száraz, kanyargós utakon) nem sok támpontot nyújt a cimke, ez esetben marad a tesztek alapos böngészése.
Az alábbi táblázatból megtudható az egyes számokhoz tartozó súlyérték. Ezek az értékek csak megfelelő guminyomás esetén érvényesek. Az előírtnál kisebb nyomás kevesebb teherbírást eredményez! A terhelési index (LI, Load Index) a gumiabroncs oldalfalán feltüntetett számérték. Csak egy kerékre vonatkozik. Az érték a gumiabroncs maximálisan megengedett terhelését határozza meg, vagyis azt a maximális súlyhatárt, amit az abroncs még károsodás nélkül kibir.
A sebesség index (SI, Speed Index) a gumiabroncs oldalfalán feltüntetett betűjelzés. A maximálisan megengedett sebességet határozza meg. A táblázatban láthatod az egyes betűkhöz tartozó sebességértékeket. (Fontos tudnod, hogy ezek az értékek természetesen nem egyenlők az ajánlott sebességgel, hanem azt a maximális sebességhatárt jelentik, amit az adott abroncs tartósan, teljes terhelés mellett, károsodás nélkül képes még elviselni.)
FR Peremvédővel ellátott autógumi ML Oldalvédő csíkkal ellátott autógumi E Alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs Run-Flat, ROF, EMT, SSR, ZP, HRS, EXT Defekttűrő gumiabroncsok SEAL Defekt esetén "öntömítő" gumiabroncs J Jaguár modellekhez AO/RO1 Audi ill. Audi Quattro modellekhez M3 BMW M3 modellekhez MO/MO1 Mercedes ill. Mercedes AMG modellekhez XL Extra Load Erősített kivitelű (extra terhelést bíró) gumiabroncs RF Reinforced Erősített kivitelű gumiabroncs C Kisteherautó abroncs CP Lakóautó abroncs BSW Black Sidewall Fekete oldalfal (offroad abroncsoknál) OWL és OWT Outline White Letters Fehér kontúros betűk az oldalfalon M+S Mud and Snow Négyévszakos használatra is alkalmas autógumi G1 Michelin saját jelölés Azonos tengelyen csak 2 ugyanolyan abroncs alkalmazható * BMW modellekhez N5, N6 Porsche modellekhez VO Volkswagen modellekhez K1 Ferrari modellekhez AMT Aston Martin modellekhez N0,N1,N2,N3, N4, I. Az EU-s abroncscimke